Caroline van ’t Sant, Ada Shipyardservice
“Het moet drie keer goed voelen”
“Ons bureau heeft een lange geschiedenis met De Vlijt,” zegt Caroline van ’t Sant van Ada Shipyardservice. “Die gaat terug tot vóór 2019, toen we direct zaken deden met Scheepswerf Slob. Op dit moment leveren we – via De Vlijt – elektriciens aan Aalsmeer en aluminium lassers en plaatwerkers aan Slob. Belangrijk in onze samenwerking? Dat is het wederkerige!”
“Bij Ada Shipyardservice streven we naar de ‘gelijkbenige driehoek’: het moet voor het inlenende bedrijf, voor ons, én voor de vakkracht goed voelen. Dat bewaken we. Onze productiemensen werken graag bij Feadship. Voor de verdiensten, maar zeker ook omdat het mooie bedrijven zijn, waar je eer hebt van je werk. Zo wordt bij Slob een casco op zijn kop gebouwd en het keren ervan is een indrukwekkend gezicht. Dat meemaken, daar zit voor medewerkers óók de lol.”
“Voor ons is een goede relatie essentieel,” stelt Caroline. “We merken: dat is wederzijds. We hebben elkaar nodig. Zo nemen de inleencoördinatoren altijd de tijd voor ons. Directeur Esther Meulendijk? Zij is een stevige onderhandelaar, die zich op haar beurt moet houden aan de regels voor heel Feadship. Maar ik kan ervan op aan dat ze luistert – en ik ben geen mens dat er doekjes om wind. Duidelijkheid stellen we allebei op prijs; het kán gewoon.”
“Omdat we al zo lang samen zaken doen, kennen we de hoge Feadship-standaard. Maar het is niet het enige waar we op varen. Elk Feadship-bedrijf heeft zijn ‘eigenheid’. Daar houden we rekening mee. Nog van ‘vroeger’ stamt het contact van onze medewerker buitendienst met de voorman bij Slob, in Ridderkerk. Het merendeel van onze mensen komt uit Polen en mijn collega spreekt ook Pools. Door langs te gaan, proeft hij de sfeer. En van de inleencoördinator én de voorman hoort hij wat de werf nodig heeft.”